Polityka prywatności
§ 1
Definicje
- Administrator – Gabinet Logopedyczny „Rybka” Magdalena Rybka NIP 868-195-07-86, ul. Wolnica 2 32-700 Bochnia , adres poczty elektronicznej: kontakt@logopedarybka.pl.
- Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii. Wśród przetwarzanych informacji znajdują się w szczególności: imię i nazwisko, firma, adres e-mail, numer telefonu, adres IP, adres do doręczeń, dane do faktury, numer rachunku bankowego, szczegóły złożonego zamówienia, dane zgromadzone w systemie mailingowym, informacje widoczne w profilach w mediach społecznościowych, informacje zawarte w korespondencji, informacje zawarte w Treści Użytkownika, Informacje Anonimowe.
- Informacje anonimowe – dane wykorzystywane w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych, które nie wiążą się ze zidentyfikowaną lub możliwą do zidentyfikowania osobą fizyczną albo są zanonimizowane w taki sposób, że w ogóle nie można zidentyfikować lub już nie można zidentyfikować osób, których dane dotyczą, w szczególności informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, przeglądane podstrony, czas spędzony na stronie, przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, kliknięcia w poszczególne linki, ruchy myszką, scrollowania strony, przedział wieku użytkownika, płeć, przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości, zainteresowania lub inne preferencje określone na podstawie aktywności w sieci. Administrator nie ma możliwości udostępnienia Użytkownikowi dostępu do Informacji Anonimowych bowiem nie jest on w stanie przypisać ich do konkretnego użytkownika. Przetwarzanie Informacji Anonimowych pozwala na zapewnianie możliwości korzystania z funkcjonalności dostępnych na stronie. Informacje Anonimowe przetwarzane są także przez dostawców narzędzi używanych przez Administratora na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności.
- Narzędzia zewnętrzne – narzędzia udostępniane przez zewnętrznych dostawców wykorzystywane przez Administratora w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych ułatwiających między innymi ustawianie, targetowanie i kierowanie reklam, których wykaz stanowi Załącznik do niniejszej Polityki.
- Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach lub produktach związanych ze Stroną internetową;
- Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Strona Internetowa – strona internetowa prowadzona przez Administratora pod adresem https://logopedarybka.pl.
- Treści Użytkownika – wszelkie informacje przekazane przez Użytkownika w celu ich przechowywania w systemie teleinformatycznym Strony internetowej lub w celu ich publikacji przykładowo komentarze lub opinie o produktach.
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Stronę Internetową lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce
§ 2
Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka skierowana jest do użytkowników Strony Internetowej.
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Strony Internetowej są przetwarzane zgodnie RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
§ 3
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe wszystkich osób korzystających ze Strony Internetowej przetwarzane są przez Administratora w celu:
- realizacji obowiązków związanych z ochroną danych osobowych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i f) RODO z uwzględnieniem innych przepisów RODO – Administrator zobowiązany jest do podejmowania wszelkich działań mających na celu ochronę danych osobowych.
- realizacji obowiązków wynikających z aktu o usługach cyfrowych (DSA) – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z właściwymi przepisami DSA – Administrator zobowiązany jest do realizacji obowiązków wynikających z aktu o usługach cyfrowych (DSA), w szczególności: wyznaczenia punktu kontaktowego, określania warunków korzystania z usług (w tym m.in. poprzez określenie zasad w zakresie niedopuszczalnych treści, moderacji treści, algorytmicznego podejmowania decyzji), wdrożenia mechanizmu zgłoszeń dotyczących nielegalnych treści, zapewnienia możliwości odwoływania się przez Użytkowników od decyzji, wdrożenia wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, zapewnienia możliwości pozasądowego rozstrzygania sporów, zawieszania odbiorców usługi, którzy często dostarczają treści oczywiście nielegalne, udzielania określonych informacji na temat Użytkownika po otrzymaniu nakazu wydanego przez upoważnione instytucje lub organy oraz zawiadamianie organów ścigania lub organów sądowych o podejrzeniu popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób w związku z korzystaniem z serwisu;
- skorzystania przez Użytkownika z formularza kontaktowego – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w przypadku, gdy Użytkownik skontaktuje się z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego, przekazuje swoje dane osobowe uzupełnione w formularzu kontaktowym dostępnym na Stronie Internetowej. W chwili nawiązania przez Użytkownika kontaktu system zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili wysyłki wiadomości. Po zakończeniu komunikacji podane przez Użytkownika dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z związanych z prowadzoną korespondencją;
- skorzystania przez Użytkownika z każdej (innej niż wymieniona w pkt. 1) powyżej) formy kontaktu z Administratorem – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w przypadku, gdy Użytkownik skontaktuje się z Administratorem za pośrednictwem wszelkich dostępnych środków komunikacji, w szczególności poczty elektronicznej czy mediów społecznościowych, przekazuje swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji. W chwili nawiązania przez Użytkownika kontaktu system zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili wysyłki wiadomości. Po zakończeniu komunikacji podane przez Użytkownika dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z związanych z prowadzoną korespondencją;
- obsługi konta Użytkownika – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – założenie przez Użytkownika konta na Stronie Internetowej wymaga podania niezbędnych danych wymienionych w formularzu rejestracyjnym. System zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili rejestracji. Jeśli Użytkownik zdecyduje się na usunięcie konta, podane podczas rejestracji dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z usługą konta Użytkownika;
- zapisania się przez Użytkownika do Newslettera w celu przesyłania informacji – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i f) RODO – dane przekazane w związku z zapisem do Newslettera wykorzystywane są w celu przesyłania Newslettera. Warunkiem otrzymywania Newslettera jest podanie przez Użytkownika niezbędnych danych określonych w formularzu udostępnionym na Stronie Internetowej. System zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili rejestracji, określa przybliżoną lokalizację Użytkownika oraz śledzi działania podejmowane w związku z wysyłanymi wiadomościami e-mail. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez link znajdujący się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera. Rezygnacja z Newslettera nie będzie równoznaczna z usunięciem danych z systemu mailingowego. Jeśli Użytkownik zdecyduje się na usunięcie konta, podane podczas rejestracji dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z korzystaniem i obsługą Newslettera;
- realizacji zamówienia Użytkownika – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO – dane przekazane w związku ze złożonym zamówieniem wykorzystywane są w celu jego realizacji, a w konsekwencji zawarcia i wykonania zawartej umowy. Warunkiem złożenia zamówienia jest podanie przez Użytkownika niezbędnych danych określonych w formularzu udostępnionym na Stronie Internetowej. System zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili składania zamówienia, godzinę i datę złożenia zamówienia, przedmiot zamówienia cenę, sposób i termin płatności. Dane podane podczas zamówienia wykorzystywane są także w celach księgowych koniecznych do wywiązywania się z obowiązków podatkowych. Po wykonaniu umowy, podane podczas zamówienia dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z umową;
- zachęcenia Użytkownika do finalizacji zamówienia – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO – w przypadku, gdy Użytkownik rozpocznie proces zamówienia poprzez umieszczenie produktu w koszyku i podanie danych wymaganych w formularzu zamówienia, ale go nie dokończy tj. nie zatwierdzi zamówienia, nie dokona płatności za produkty i nie zawrze umowy – Administrator może podejmować szereg działań zmierzających do tego by zachęcić Użytkownika do finalizacji zamówienia. Przykładowo, Administrator może wysyłać Użytkownikowi wiadomości mailowe przypominające o niedokończonym zamówieniu. Administrator może przetwarzać przy tym dane podane w formularzu zamówienia, w szczególności imię i nazwisko oraz adres e-mail. Ponadto, Administrator może przetwarzać informacje o zawartości koszyka oraz inne dane związane z niedokończonym zamówieniem;
- realizacji reklamacji lub odstąpienia od umowy – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i b) RODO oraz na podstawie przepisów obowiązującego prawa regulujących kwestie postępowania reklamacyjnego i odstąpienia od umowy – warunkiem złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy jest przekazanie danych osobowych za pośrednictwem formularza reklamacyjnego lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku złożenia przez Użytkownika reklamacji lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy Administrator może przetwarzać dane osobowe zawarte w formularzu reklamacyjnym lub w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procesu odstąpienia od umowy. Dane podane podczas procedury reklamacyjnej lub procesu odstąpienia od umowy wykorzystywane są także w celach księgowych koniecznych do wywiązywania się z obowiązków podatkowych. Po wykonaniu umowy, podane podczas zamówienia dane przechowywane będą w archiwum w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z obsługą procesu odstąpienia od umowy lub procesu reklamacyjnego;
- realizacji obowiązków podatkowych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz na podstawie przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości – złożenie zamówienia oraz realizacja umowy generuje szereg obowiązków księgowych i podatkowych, w szczególności kwestie związane z wystawieniem faktury. Wobec powyższego, Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika, w szczególności: imię, nazwisko, firma, adres, numer NIP, numer rachunku bankowego. Powyższe dane są niezbędne do realizacji obowiązków księgowo-podatkowych;
- podejmowania działań związanych z obsługą mediów społecznościowych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – Użytkownik, obserwując profile Administratora lub kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem portali społecznościowych, automatycznie przekazuje swoje dane osobowe dostępne w profilu społecznościowym Użytkownika. Administrator przetwarza dane osobowe widoczne na profilu społecznościowym Użytkownika w celu obsługi konkretnego portalu społecznościowego lub w celu prowadzenia korespondencji z Użytkownikiem;
- przetwarzania danych w celach analitycznych i statystycznych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celach analitycznych i statystycznych korzystając z usług zewnętrznych dostawców. Administrator korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki którym uzyskuje dostęp do Informacji Anonimowych;
- przetwarzania danych w celach marketingowych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celach marketingowych korzystając z usług zewnętrznych dostawców. Administrator korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki którym uzyskuje dostęp do Informacji Anonimowych;
- przetwarzania i przechowywania Treści Użytkownika – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – warunkiem publikacji komentarza lub opinii na Stronie Internetowej bądź profilu społecznościowym Administratora jest podanie danych osobowych Użytkownika. System zapisuje również numer IP Użytkownika widoczny w chwili publikacji komentarza lub opinii. Dane podane podczas publikacji komentarza lub opinii są przetwarzane w celu opublikowania Treści Użytkownika na Stronie Internetowej. Jeżeli Użytkownik przekazuje Treść Użytkownika z przeznaczeniem do jej publikacji na Stronie Internetowej, przekazana Treść Użytkownika wraz z danymi osobowymi, jest publicznie dostępna na Stronie Internetowej. Przekazaną Treść Użytkownika można w każdej chwili zmodyfikować lub usunąć. Usunięta Treść Użytkownika wraz z danymi osobowymi trafia do archiwum na potrzeby ewentualnego dochodzenia roszczeń związanych z Treścią Użytkownika;
- prowadzenia archiwum danych osobowych – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – Administrator może tworzyć archiwa danych osobowych, które będą zawierać dane osobowe Użytkowników korzystających ze Strony Internetowej. Archiwa tworzone będą w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń powstałych między Użytkownikiem a Administratorem;
- targetowanie reklam – dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – Administrator korzysta z systemów reklamowych takich jak Facebook Ads czy Google Ads, w ramach których może kierować reklamy do określonych grup docelowych zdefiniowanych w oparciu o różne kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania, zawód, praca, działania podejmowane uprzednio w ramach Strony internetowej. System reklamowy nie udostępnia adresu e-mail osobom trzecim i jest usuwany tuż po zakończeniu procesu targetowania.
§ 4
Sposób przekazywania danych osobowych przez Użytkowników
Użytkownicy przekazują Administratorowi swoje dane osobowe między innymi poprzez korzystanie ze Strony Internetowej, rejestracji konta użytkownika, składania zamówienia, zapisu do Newslettera, przesyłania reklamacji lub odstąpienia od umowy, kontaktu z Administratorem. Informacje o Użytkowniku gromadzone są również automatycznie przez Narzędzia zewnętrzne wykorzystywane przez Administratora.
§ 5
Okres przetwarzania Danych osobowych
- Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
- Całkowite usunięcie lub zniszczenie danych następuje w momencie, gdy Administrator zakończy realizację wszystkich celów oraz w innych przypadkach wskazanych w RODO.
- Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub zanonimizowane.
- Okres przechowywania danych osobowych w zależności od celu przetwarzania:
- konto Użytkownika: do momentu usunięcia konta Użytkownika;
- realizacja zamówienia i umowy: do momentu wykonania umowy;
- dokończenie zamówienia: przez 6 miesięcy od rozpoczęcia zamówienia;
- reklamacje i odstąpienia od umowy: do momentu zakończenia obsługi reklamacji lub odstąpienia od umowy;
- Newsletter: do momentu rezygnacji z otrzymywania Newslettera;
- obowiązki podatkowe: przez okres wymagany przez przepisy prawa;
- archiwum: do chwili utraty przydatności informacji lub przedawnienia roszczenia;
- grupy odbiorców reklam: do czasu utraty przydatności informacji lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- media społecznościowe: przez okres, w jaki informacje dostępne są w ramach serwisu społecznościowego;
- analiza i statystyka: do chwili utraty przydatności informacji lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- marketing: do chwili utraty przydatności informacji lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- kontakt: do czasu trwania kontaktu między Administratorem a Użytkownikiem;
- Narzędzia zewnętrzne: do chwili utraty przydatności informacji lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- obowiązki dot. ochrony danych osobowych: do chwili upływu okresu przedawnienia odpowiedzialności Administratora danych osobowych;
- obowiązki związane z DSA: do upływu okresu przedawnienia odpowiedzialności Administratora jako dostawcy usługi pośredniej.
- przechowywanie Treści Użytkownika: do chwili usunięcia Treści Użytkownika.
§ 6
Uprawnienia Użytkownika
- Użytkownikowi przysługuje: prawo dostępu do treści danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych.
- Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, które odbywa się w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora. Użytkownik powinien wskazać szczególną sytuację, która jego zdaniem uzasadnia zaprzestanie przetwarzania objętego sprzeciwem. Administrator przestanie przetwarzać dane Użytkownika w tych celach, chyba że wykaże, że podstawy przetwarzania danych są nadrzędne wobec praw Użytkownika lub też, że dane Użytkownika są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem poprzez adres mailowy: kontakt@logopedarybka.pl.
§ 7
Odbiorcy Danych osobowych
- W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom usług IT pozwalającym na prawidłowe korzystanie ze Strony Internetowej, obsłudze technicznej, przewoźnikom doręczającym zamówienia, prawnikom, organom państwowym, biurom rachunkowym świadczącym usługi na rzecz Administratora.
- W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
§ 8
Przekazywanie Danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych
- Administrator przekazuje dane osobowe Użytkownika do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi wykorzystujących zasoby zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych.
- Administrator może przekazywać do państw trzecich, w szczególności USA, Informacje Anonimowe gromadzone w związku z wykorzystywaniem narzędzi wskazanych w załączniku do niniejszej Polityki.
§ 9
Przekazywanie Danych osobowych poza EOG
- Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
- współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
- Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
§ 10
Bezpieczeństwo Danych osobowych
- Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
- Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
§ 11
Pliki cookies
- Pliki cookies to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia użytkownika podczas przeglądania Strony Internetowej. Pliki cookie zapamiętują preferencje Użytkownika co umożliwia podnoszenie jakości świadczonych usług, poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych informacji oraz śledzenie preferencji użytkownika. Pliki cookies służą w szczególności zapamiętywaniu zawartości koszyka przez określony czas po dodaniu do niego wybranych produktów, utrzymywaniu sesji po zalogowaniu, prawidłowemu przesyłaniu formularzy widocznych na stronach.
- Administrator wykorzystuje pliki cookies oraz inne podobne technologie, takie jak kody lub piksele śledzące, API konwersji itp.
- Administrator korzysta z plików cookies lub innych podobnych technologii na podstawie zgody Użytkownika, z wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies lub inne podobne technologie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług na rzecz Użytkownika.
- Zgodę na przechowywanie lub uzyskanie dostępu do cookies przez Administratora na urządzeniu Użytkownik wyraża za pomocą ustawień przeglądarki zainstalowanej na urządzeniu Użytkownika.
- Pliki cookies lub inne podobne technologie, które nie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług, pozostają zablokowane do czasu wyrażenia przez Użytkownika zgody na korzystanie z nich. Podczas pierwszej wizyty na Stronie internetowej wyświetlany jest komunikat z pytaniem o zgodę wraz z możliwością zarządzania cookies lub innymi podobnymi technologiami, tj. zdecydowania, na które pliki cookies lub inne podobne technologie Użytkownik wyraża zgodę, a które chce blokować.
- Użytkownik może zrezygnować z cookies wybierając odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron www.
- Administrator korzysta w szczególności z następujących rodzajów cookies:
- niezbędne pliki cookies – pliki mające kluczowe znaczenie, umożliwiające Użytkownikom poruszanie się po Stronie Internetowej i korzystanie z jej funkcji, takich jak dostęp do bezpiecznych obszarów na Stronie Internetowej. Bez tych cookies Strona Internetowa, z której korzysta Użytkownik może nie wyświetlać się poprawnie;
- wydajnościowe cookies – zbierają informacje o tym, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony Internetowej, które części Strony Internetowej odwiedzają najczęściej, oraz czy otrzymują komunikaty o błędach ze stron internetowych. Dane zbierane przez te pliki cookies są anonimowe i służą wyłącznie poprawie funkcjonowania Strony Internetowej;
- funkcjonalne pliki cookies – rejestrujące wybory dokonywane przez Użytkowników (takich jak nazwa użytkownika, język lub region, w którym Użytkownicy przebywają). Pliki te mogą być również wykorzystywane do zapamiętywania zmian, których dokonał Użytkownik. Informacje zebrane przez pliki cookies Administrator może wykorzystywać w celu identyfikacji zachowań Użytkowników i udostępniania treści.
§ 12
Zmiany Polityki
- Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
- Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 31 maja 2024 r.
Załącznik – Wykaz narzędzi zewnętrznych
- Google Tag Manager: Administrator korzysta z narzędzia Google Tag Manager zapewnianego przez amerykańską spółkę Google LLC, które to narzędzie służy do zarządzania tagami i ładowaniem skryptów w ramach Strony Internetowej. Google Tag Manager jako narzędzie samo w sobie nie gromadzi żadnych informacji poza tymi, które niezbędne są do jego prawidłowego działania, ale odpowiada za ładowanie innych skryptów opisanych poniżej.
- Google Analytics: Administrator korzysta z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez amerykańską spółkę Google LLC. W celu korzystania z Google Analytics, zaimplementowany został w kodzie strony specjalny kod śledzący Google Analytics. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies dotyczące usługi Google Analytics. W każdej chwili Użytkownik może zablokować kod śledzący Google Analytics, instalując dodatek do przeglądarki udostępniany przez Google. Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje na temat aktywności Użytkownika na Stronie Internetowej W ramach Google Analytics Administrator ma dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom Administrator może prowadzić analizy zachowań Użytkowników na Stronie Internetowej i prowadzić statystyki z tym związane, a następnie wyciągać wnioski z tej statystki w celu projektowania rozwiązań poprawiających efektywność Strony Internetowej.
- Google Ads: Administrator korzysta z funkcji remarketingowych dostępnych w ramach systemu reklamowego Google zapewnianego przez amerykańską spółkę Google LLC. Przy okazji odwiedzin Strony Internetowej automatycznie pozostawiany jest w urządzeniu Użytkownika plik remarketing cookie firmy Google, który zbiera informacje na temat aktywności Użytkownika na Stronie Internetowej. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom Administrator jest w stanie wyświetlać Użytkownikowi reklamy w ramach sieci Google w zależności od zachowań Użytkownika na Stronie Internetowej. Przykładowo, jeżeli Użytkownik wyświetli jakiś produkt, informacja o tym fakcie zostanie odnotowana przez plik remarketing cookie, co sprawi, że Administrator będzie miał możliwość skierowania do Użytkownika reklamy dotyczącej produktu lub jakąkolwiek inną, którą Administrator uzna za właściwą. Reklama ta zostanie wyświetlona Użytkownikowi w ramach sieci Google podczas korzystania przez Użytkownika z Internetu, przeglądania innych stron internetowych itp. Używając Google Ads Administrator korzysta wyłącznie z Informacji Anonimowych. Używając Google Ads Administrator jest w stanie definiować grupy odbiorców, do których chciałby dotrzeć. Na tej podstawie Google podejmuje decyzję, kiedy i w jaki sposób zaprezentuje Użytkownikowi reklamę Administratora. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na otrzymywanie personalizowanych reklam, może zarządzać ustawieniami reklam bezpośrednio po stronie Google: https://adssettings.google.com/.
- YouTube: na Stronie Internetowej osadzane są widgety YouTube pozwalające Użytkownikowi odtwarzać nagrania dostępne w serwisie YouTube bezpośrednio ze Strony internetowej. Serwis YouTube obsługiwany jest przez amerykańską spółkę Google LLC. Gdy Użytkownik odtwarza nagranie, YouTube zapisuje na urządzeniu Użytkownika pliki cookies, w tym plik cookies DoubleClick i otrzymuje informacje, że Użytkownik odtworzył nagranie z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli nie posiada konta Google czy nie jest akurat zalogowany. Jeśli Użytkownik zalogował się do konta Google, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na Stronie internetowej do konta Użytkownika. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Google, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Użytkownika w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Użytkownika zostały opisane w polityce prywatności Google. Jeśli Użytkownik nie wyraża zgody, by Google przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odtwarzania wideo bezpośrednio jego profilowi, przed odtworzeniem wideo Użytkownik musi wylogować się ze swojego konta. Użytkownik może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla swojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów. Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na Stronie Internetowej filmami z serwisu YouTube wykorzystywane są przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy. Administrator nie posiada dostępu do tych informacji. Dla Administratora istotne jest tylko to, żeby odtwarzacz działał prawidłowo. Użytkownik, odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym od Administratora podmiotem świadczącym na rzecz Użytkownika usługi drogą elektroniczną.
- Vimeo: na Stronie Internetowej osadzane są widgety Vimeo pozwalające Użytkownikowi odtwarzać nagrania dostępne na Stronie interetowej. Vimeo obsługiwany jest przez amerykańską spółkę Vimeo.com Inc. Gdy Użytkownik odtwarza nagranie, Vimeo zapisuje na swoim urządzeniu pliki cookies i otrzymuje informacje, że odtworzył nagranie z poziomu określonej strony internetowej. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Vimeo, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Użytkownika w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w polityce prywatności Vimeo. Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na Stronie Internetowej filmami wykorzystywane są przez Vimeo w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez Vimeo usług, jak również w celach personalizacji i reklamy. Administrator nie ma dostępu do tych informacji. Dla Administratora istotne jest tylko to, żeby odtwarzacz działał prawidłowo. Użytkownik odtwarzając nagrania dostępne na Stronie internetowej, korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Vimeo. Vimeo jest samodzielnym, niezależnym od nas podmiotem świadczącym na rzecz Użytkownika usługi drogą elektroniczną.
- Pinterest: Administrator korzysta z funkcji reklamowych dostępnych w ramach serwisu Pinterest zapewnianego przez amerykańską spółkę Pinterest, Inc. W celu kierowania do Użytkownika reklam spersonalizowanych pod kątem jego zachowań, na Stronie Internetowej zaimplementowano w ramach strony Pinterest Tag, który w sposób automatyczny zapisuje informacje na temat aktywności Użytkownika na Stronie Internetowej. Informacje przesyłane są następnie do systemu reklamowego Pinterest. W ramach systemu reklamowego Pinterest Administrator posiada dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom Administrator jest w stanie wyświetlać reklamy w ramach systemu reklamowego Pinterest w zależności od zachowań Użytkownika na Stronie internetowej oraz prowadzić pomiary skuteczności realizowanych kampanii reklamowych w celu wyciągania wniosków pozwalających na optymalizację tych kampanii pod kątem efektywności. Informacje gromadzone przez Pinterest Tag wykorzystywane są również przez Pinterest, Inc. w celu dostarczania reklam i raportowania, poprawy bezpieczeństwa w serwisie Pinterest, badań i rozwoju produktów. Informacje te są również wykorzystywane do generowania zbiorczych i anonimowych pomiarów dotyczących korzystania z usługi reklamowej Pinterest, na przykład w celu obliczania całkowitej liczby konwersji dokonanych za pośrednictwem serwisu Pinterest.
- Meta Pixel: Administrator korzysta z systemu reklamowego Meta zapewnianego przez amerykańską spółkę Meta Platform Inc. W celu kierowania do Użytkownika reklam spersonalizowanych pod kątem jego zachowań na Stronie Internetowej zaimplementowano w ramach strony Pixel Meta, który w sposób automatyczny zapisuje informacje na temat aktywności Użytkownika na Stronie Internetowej. Informacje przesyłane są następnie do systemu reklamowego Meta. W ramach systemu reklamowego Meta Administrator posiada dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom Administrator jest w stanie wyświetlać reklamy w ramach systemu reklamowego Meta w zależności od zachowań Użytkownika na Stronie Internetowej oraz prowadzić pomiary skuteczności realizowanych kampanii reklamowych w celu wyciągania wniosków pozwalających na optymalizację tych kampanii pod kątem efektywności. Spółka Meta Platform Inc. może łączyć informacje zbierane z wykorzystaniem Pixel Meta z innymi informacjami o Użytkowniku gromadzonymi w ramach korzystania przez niego z serwisów zarządzanych przez spółkę (m.in. Facebook, Instagram) i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Meta nie są zależne od Administratora, a informacji o nich można szukać bezpośrednio w polityce prywatności Meta. Z poziomu swojego konta na Facebooku można również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności.
- Facebook Connect: na Stronie Internetowej używane są wtyczki, przyciski i inne narzędzia społecznościowe, zwane dalej łącznie „wtyczkami”, związane z serwisami społecznościowymi zarządzanymi przez amerykańską spółkę Meta Platform Inc. Dzięki temu, Użytkownik ma możliwość korzystania z wybranych funkcji społecznościowych na Stronie Internetowej, np. przycisk lubię to, udostępnij itp. Wtyczki gromadzą informacje na temat aktywności Użytkownika na Stronie Internetowej. Administrator nie posiada dostępu do tych informacji. Dla Administratora istotne jest tylko to, żeby wtyczki działały prawidłowo. Informacje gromadzone przez wtyczki mogą być wykorzystywane przez Meta Platform Inc. we własnych celach, takich jak np. doskonalenie własnych produktów, tworzenie profili użytkowników, analiza i optymalizacja własnych działań, targetowanie reklam, na co Administrator nie ma realnego wpływu. Szczegółów w tym zakresie można szukać w polityce prywatności Meta.
- MailerLite: Administrator korzysta z systemu mailingowego MailerLite zapewnianego przez irlandzką spółkę MailerLite Limited. Formularze zapisu na listy mailingowe osadzane na Stronie Internetowej mogą wykorzystywać technologię plików cookies na potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania tych formularzy oraz mierzenia ich konwersji. Do informacji gromadzonych w plikach cookies MailerLite w celu prawidłowego funkcjonowania formularzy Administrator nie ma dostępu – Administratora interesuje tylko to, żeby formularz działał prawidłowo. Jeżeli chodzi o mierzenie konwersji formularzy zapisu, Administrator posiada dostęp wyłącznie do anonimowych informacji statystycznych. Ponadto, Administrator korzysta z dodatkowej funkcji systemu MailerLite polegającej na kontroli częstotliwości wyświetlania Użytkownikowi pop-up’ów z formularzami zapisu na listy mailingowe. W tym celu wykorzystywany jest plik cookie MailerLite, który przechowuje informacje o wyświetleniu Użytkownikowi pop-up’u w celu niewyświetlania go ponownie przez określony czas. Ponadto, Administrator korzysta z dodatkowej funkcji systemu MailerLite – kreatora st200ron internetowych. Tworzone w ten sposób strony internetowe przechowywane są w ramach infrastruktury MailerLite i wykorzystują pliki cookies MailerLite w celu zapewnienia prawidłowego ich działania oraz zapewniania wglądu do anonimowych statystyk pozwalających na ocenę efektywności stron.
- Convert Kit: Administrator korzysta z systemu mailingowego Convert Kit zapewnianego przez amerykańską Convertkit LLC. Formularze zapisu na listy mailingowe osadzane na Stronie internetowej mogą wykorzystywać technologię plików cookies na potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania tych formularzy oraz mierzenia ich konwersji. Do informacji gromadzonych w plikach cookies ConvertKit w celu prawidłowego funkcjonowania formularzy Administrator nie posiada dostępu – Administratora interesuje tylko to, żeby formularz działał prawidłowo. Jeżeli chodzi o mierzenie konwersji formularzy zapisu, Administrator posiada dostęp wyłącznie do anonimowych informacji statystycznych. Ponadto, Administrator korzysta z dodatkowej funkcji systemu ConvertKit polegającej na kontroli częstotliwości wyświetlania Użytkownikowi pop-up’ów z formularzami zapisu na listy mailingowe. W tym celu wykorzystywany jest plik cookie ConvertKit, który przechowuje informacje o wyświetleniu Użytkownikowi pop-up’u w celu niewyświetlania go ponownie przez określony czas.
- Anchor.fm: na Stronie Internetowej osadzane są widgety Anchor.fm pozwalające Użytkownikowi odtwarzać nagrania dostępne w serwisie Anchor.fm bezpośrednio ze Strony internetowej. Operatorem serwisu Anchor.fm jest amerykańska spółka Spotify USA, Inc.150. Kiedy Użytkownik odwiedza stronę z osadzonym widgetem Anchor.fm, Anchor.fm otrzymuje pewne informacje, w tym informacje o odwiedzonej witrynie oraz interakcjach z widgetem Anchor.fm i widget może rozpoznać Użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem technologii plików cookies. Anchor.fm wykorzystuje gromadzone w ten sposób informacje do zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez Anchor.fm usług, jak również w celach personalizacji i reklamy. Administrator nie ma dostępu do tych informacji. Dla Administratora ważne jest tylko to, żeby odtwarzacz działał prawidłowo. Odtwarzając nagrania dostępne w serwisie Anchor.fm, Użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Anchor.fm. Anchor.fm jest samodzielnym, niezależnym od Administratora podmiotem świadczącym na rzecz Użytkownika usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z Anchor.fm, w tym ochrony prywatności, można szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez Anchor.fm: regulamin i polityka prywatności.
- PayPal: Administrator zapewnia możliwość płatności z wykorzystaniem systemy PayPal. Osadzony na Stronie Internetowej przycisk PayPal gromadzi pewne Informacje Anonimowe, do których Administrator nie ma dostępu – Administratora interesuje tylko, żeby istniała możliwość płatności za pośrednictwem PayPal.
- TikTok Analytics: Administrator korzysta z systemu reklamowego TikTok zapewnianego przez amerykańską spółkę TikTok Inc. W celu kierowania do Użytkownika reklam spersonalizowanych pod kątem jego zachowań w Serwisie zaimplementowano skrypt śledzący TikTok, który w sposób automatyczny informacje na temat aktywności Użytkownika w Serwisie przesyłane następnie do systemu reklamowego TikTok. W ramach systemu reklamowego TikTok Administrator posiada dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom Administrator jest w stanie wyświetlać Użytkownikowi reklamy w ramach systemu reklamowego TikTok w zależności od jego zachowań na Stronie Internetowej oraz prowadzić pomiary skuteczności realizowanych kampanii reklamowych w celu wyciągania wniosków pozwalających na optymalizację tych kampanii pod kątem efektywności. Spółka TikTok Inc. może łączyć informacje zbierane z wykorzystaniem skryptu śledzącego z innymi informacjami o Użytkowniku gromadzonymi w ramach korzystania przez niego z serwisów zarządzanych przez spółkę (TikTok) i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania TikTok nie są zależne od Administratora, a informacji o nich można szukać bezpośrednio w polityce prywatności TikTok.
- ManyChat: Administrator korzysta z systemu obsługi wiadomości Manychat Team, zapewnionego przez amerykańską firmę Manychat. w celu obsługi automatycznych wiadomości w serwisie instagram. W ramach serwisu Manychat Administrator ma dostęp wyłącznie do informacji dotyczących konwersji z wiadomości w serwisie instagram. Administrator nie przechowuje twoich plików cookie.