Pakiet pomocy edukacyjnych – AUTOBUS

8

autobus

Ostatnio dawno nie dodawałam tutaj dla Was nowych pomocy edukacyjnych. Musicie mi to wybaczyć 🙂 Nadrabiam więc dzisiejszym pakietem – chodźcie!

Padło na autobus 🙂 Na początek chcę zaproponować Ci króciutkie mini-opowiadanie, które stworzyłam dla Ciebie i Twojego dziecka. Możesz wykorzystać je w pracy z dzieckiem już od około 2,5 roku życia. Zadanie jest banalne – Ty czytasz mini bajkę, a następnie sprawdzasz (za pomocą pytań) ile Twojemu Maluchowi udało się zapamiętać. To świetne ćwiczenie wspomagające koncentrację, uwagę słuchową i pamięć Twojego dziecka. O pobudzaniu wyobraźni nie wspomnę! Karta, którą stworzyłam wygląda tak:

Czytanka - uważne słuchanieJeśli podoba Ci się pomysł z tą kartą, daj znać w komentarzu. Jestem ciekawa Waszych opinii i nie wiem czy chcecie żebym przygotowała więcej takich kart?

Teraz ćwiczenie sekwencji słuchowych (polecam szczególnie dzieciom dyslektycznym, z wadami wymowy – poza tym naprawdę są super zabawą i pozytywną stymulacją dla KAŻDEGO dziecka). Przygotowałam planszę z autobusem, który ma puste okienka. Druga plansza zawiera owoce i warzywa, które należy wyciąć. Ty-terapeuta, wypowiadasz sekwencję pokarmów, które mają zostać umieszczone w autobusie, np.: jabłko-papryka-banan-borówki (możesz zacząć od sekwencji zawierającej tylko 2 elementy, stopniowo zwiększając ją do 4). Dziecko musi uważnie słuchać, zapamiętać JAKIE pokarmy i W JAKIEJ KOLEJNOŚCI musi ułożyć w oknach autobusu. Wyglądać to powinno tak:

przykład sekwencji

Kiedy poćwiczycie sekwencje, możecie także poćwiczyć pamięć. Wystarczy, że kartę z owocami i warzywami wydrukujecie w dwóch egzemplarzach 🙂 !

Wszystkie pomoce czekają na Was – KLIK!

Jeden zestaw, a tyle możliwości! 🙂 Miłej nauki połączonej z zabawą! Czekam na Wasze opinie w komentarzach 🙂

MR

Share.

8 komentarzy

  1. Witaj Rybko, brawo za pomysł.Możesz śmiało tworzyć podobne,może tematyczne np.związane z porą roku,świętami itp

  2. Bardzo mi się podoba i proszę o jeszcze! Mam pytanie odnośnie pierwszego wariantu zabawy – czy gdy bawimy się z takim maluszkiem (2,5) to po zadaniu pytania, maluch odpowiadając może patrzeć na rysunek? czy ma odpowiadać z pamięci?

  3. Pani Marto,
    Proszę spróbować, żeby Maluch odpowiedział z pamięci ile mu się uda, a resztę może opowiedzieć z obrazka. Jeżeli nic nie pamięta, może oczywiście całość mówić z obrazka, jednak wtedy nie będzie to już ćwiczenie pamięci. Próbujcie stopniowo po troszku 🙂 Trzymam kciuki i pozdrawiam!

Napisz komentarz