Cykl artykułów opatrzonych wspólnym tytułem “Mamo, patrz jak się rozwijam!” miałam przyjemność pisać dla Was wraz z WYDAWNICTWEM EPIDEIXIS oraz EDUKACYJNA.PL sukcesywnie przez prawie cały 2016 rok. Wróćmy do nich dziś na chwilę 😉
Pomysł na artykuły wziął się z potrzeby spojrzenia na dziecko całościowo w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Chciałam pokazać Wam – moim Czytelnikom – wszystkie sfery rozwoju dziecka oraz umiejętności, które ćwiczymy i stymulujemy w terapii. Bardzo często spotykałam się z pytaniem, na przykład: “Jak ćwiczyć analizę wzrokową?”. Bo to jest tak, że rodzic dowiaduje się często od logopedy/ terapeuty/ psychologa/ nauczyciela, że trzeba poćwiczyć analizę wzrokową. Na przykład. I de facto pozostaje z tym sam. Nie do końca wie czym jest ta analiza wzrokowa, jak ją ćwiczyć, nie ma pojęcia jakie pomoce zakupić i wykorzystać. I ma prawo nie wiedzieć! Nie każdy ma wykształcenie pedagogiczne by się na tym znać.
I wtedy wchodzę ja – logopeda Rybka 🙂
I mówię: słuchaj, analiza wzrokowa to jest to, to i to. Żeby ją wyćwiczyć musisz wykonywać z dzieckiem takie i takie ćwiczenia. A jeśli szukasz gotowych pomocy dydaktycznych do tego, to polecam Ci to i tamto. Koniec. Jasno, prosto, klarownie. Taki był mój cel i z Waszych wiadomości wiem, że został osiągnięty.
Dlatego też dziś, właśnie tu chcę przypomnieć Wam wszystkie wpisy z cyklu “Mamo, patrz jak się rozwijam!”. Mam nadzieję, że odkryjecie w nich coś na nowo, a może także polecicie je komuś, kto powinien je przeczytać. Tak więc przedstawiam Wam raz jeszcze wszystkie artykuły:
- ANALIZA WZROKOWA
- ANALIZA SŁUCHOWA
- MAŁA MOTORYKA
- DUŻA MOTORYKA
- KATEGORYZACJE
- SEKWENCJE
- SZEREGI
- PAMIĘĆ SYMULTANICZNA I SEKWENCYJNA
- NARRACJA
- MYŚLENIE LOGICZNE I ANALITYCZNE
Każdy z artykułów zawiera krótkie informacje oraz propozycje konkretnych działań. Mam nadzieję, że jeśli jeszcze ich nie czytaliście, znajdziecie tam coś dla siebie:)
Wszystkie materiały, które prezentuję w artykułach cyklu “Mamo, patrz jak się rozwijam!”, możecie znaleźć u Wydawnictwa Epideixis oraz u Edukacyjna.pl 🙂
1 komentarz
Witam,
jestem mamą dwulatka który słabo mówi, tylko kilka słów i sylab, nie tworzy zdań. Zainteresował mnie Pani artykuł “Jak ćwiczyć lewą półkulę? Przykłady ćwiczeń oraz polecane pomoce”. Zastanawiam się czy opisane ćwiczenia są podane w kolejności pracy z dzieckiem?
Powinnam zacząć od szeregów, potem sekwencje, itd?
Zestawy do prac które Pani proponuje, nie wiem na jaki się zdecydować, który jest najbardziej wartościowy?
Pozdrawiam
Kinga