Ćwiczenie bez nazwy – konkurs! :)

15

Kochani!

Przedstawiam Wam nową pomoc logopedyczno – edukacyjną. Nie wymyśliłam dla niej nazwy. To zadanie należy do WAS 🙂 Wymyślajcie i wpisujcie w komentarzach. Najlepszy pomysł zostanie opublikowany i wpisany na blogu 🙂

Pomoc przygotowałam w dwóch wersjach: dla maluchów i starszaków. Łatwiejsza zawiera sylaby z pierwszych czterech paradygmatów (PA, MA, BA, LA). Druga zawiera trudne wyrazy zbudowane ze zbitek spółgłoskowych.

A tak ćwiczymy:

DSCN5502

  1. Czytamy kolejno od lewej do prawej strony wszystkie sylabki.

DSCN5503

2. Aby utrwalić materiał, dodatkowo czytamy sylabki wycięte na kartonikach.

DSCN55053. W pustych kratkach układamy wycięte sylaby TAK SAMO jak u góry, zawsze od lewej do prawej strony w linijce.

Przebieg ćwiczenia wygląda identycznie w trudniejszej wersji: czytamy, powtarzamy czytanie, odszukujemy i układamy w kratkach 🙂

DSCN5506

Pomoc ta jak zwykle wpływa na kilka umiejętności. Przede wszystkim trenuje czytanie, ćwiczy analizę i syntezę wzrokową oraz małą motorykę. Oczywiście ćwiczenie to można modyfikować na sto sposobów. Kilka innych na pewno pojawi się tutaj niebawem. Skany czekają na Was tu , a ja czekam na Wasze komentarze – ćwiczenie nie może przecież pozostać bez nazwy! 🙂

MR

Share.

15 komentarzy

  1. Magdalena Rybka on

    Pani Madziu, nazwa super, ale już gdzieś ją widziałam. Musimy wymyślić coś nowego 🙂

  2. Zabawa super:)) A może tak nazwać Czytanko-Składanka? Dziękuję za inspirację i świetne pomoce Rybko:)) Pozdrawiam ;))

  3. Magdalena Rybka on

    Cała przyjemność po mojej stronie, dzięki za pomysł! 🙂
    Cały czas czekamy na kolejne 🙂

  4. Ja nazwałam ćwiczenie MISIOSYLABKI i pod taką nazwa prezentuję je dzieciom 🙂 ps.świetny pomysł i ciekawe wykonanie. Dziękuję.

Napisz komentarz